About Us Przejdź do głównej treści

Grillowanie jest doskonałą formą spędzania wolnego czasu z rodziną i najbliższymi, lecz czy przyrządzane na nim produkty są w zupełności bezpieczne dla dzieci? Przygotowaliśmy wpis, w którym podajemy najważniejsze informacje o tym, w jakim wieku można podawać dzieciom grillowanie potrawy, a także jak je przygotowywać, by zachowały wszelkie wartości odżywcze. Serdecznie zachęcamy do dalszego czytania!

Od kiedy dzieci mogą jeść grillowaną żywność?

Dania z grilla można z pewnością proponować przedszkolakom, a więc dziecku powyżej 3 roku życia. Jednak warto zwracać uwagę, by dziecko nie spożywało tego rodzaju dań w nadmiarze, gdyż może to skutkować boleściami brzucha. Kolejny ważny aspekt to sposób przygotowania takich dań, gdyż powinien nieco się różnić od grillowanych produktów dla dorosłych.

Jak przyrządzać grillowane dania dla dzieci?

Przede wszystkim warto wiedzieć, że najzdrowszą metodą będzie grillowanie żywności w folii aluminiowej, jeżeli korzystamy z grilla klasycznego. Jednak zdecydowanie odradza się używanie tego rodzaju urządzenia, gdyż przygotowywanie na nim dań równoznaczne jest z wydzielaniem się toksycznych substancji przez skapywanie tłuszczu na rozżarzony brykiet. Najlepszym rozwiązaniem będzie przyrządzanie aromatycznych potraw na grillu gazowym lub elektrycznym, gdyż nie szkodzą one zdrowiu oraz zabezpieczają żywność przed utraceniem wartości odżywczych produktów.

Przeczytaj również: Potrawy na grilla dla dzieci

Potrawy z grilla dla dzieci – te produkty warto dać dzieciom

Przygotowując dania z grilla, warto wiedzieć jakie produkty należy podawać, a których się wystrzegać. Dzieci nie powinny jeść ciężkostrawnych potraw, w tym grillowanych kiełbas czy serdelków, gdyż przy podgrzaniu w temperaturze powyżej 170 stopni Celsjusza wytwarzają się szkodliwe substancje, czyli tzw. nitrozaminy.

Zdecydowanie lepiej podawać lekkostrawne produkty, w tym chude mięso, ryby i warzywa. Co ciekawe, grillowane warzywa zachowują wszystkie cenne składniki i wartości odżywcze, w przeciwieństwie do gotowanych warzyw, w których wszelkie minerały są wygotowywane. Z tego względu, warto korzystać z korzyści, jakie przynosi grillowanie żywności zwłaszcza warzyw i podawać dzieciom między innymi: paprykę, ziemniaki, cukinię, bakłażana, pomidora, bataty itp. Dla najmłodszych najbardziej polecanym rodzajem mięsa będzie pierś z kurczaka lub indyka.

Czy dzieci mogą jeść potrawy z grilla? – podsumowanie

Zdecydowanie tak. Jednak należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu grillowanej żywności dla dzieci. Należy unikać korzystanie z grilli węglowych, których używanie szkodzi zdrowiu poprzez wytwarzanie się szkodliwych substancji. Najlepszym rozwiązaniem będzie grill gazowy bądź elektryczny, a także podawanie lekkostrawnych dań i przede wszystkim warzyw. Grillowane produkty z pewnością zachwycą malucha swoją chrupkością i wyjątkowym smakiem. Podsumowując, warto podawać dziecku grillowaną żywność, jednak pamiętajmy o umiarze, by takowe dania nie stały się codziennością.